Isnin, 28 Disember 2009

Indah Khabar Dari Rupa

Daerah Papar semakin membangun. Banyak kemajuan yang dapat kita lihat sejak kebelakangan ini. Dengan pengantian bangunan lama yang telah dirobohkan, diganti dengan bangunan yang baru... inilah dinamakan kemajuan. Sebagai penduduk jati Papar yang dibesarkan di daerah yang dulunya kecil, setiap perubahan ini dapat aku lihat dan ikuti satu demi satu. Apatah lagi bagi beliau-beliau yang lebih berumur dan kian dimamah usia, pastinya bersetuju dan mengakui akan hakikat ini.

Namun di sebalik kemajuan dan kehebatan Daerah Papar yang semakin berkembang, apakah jadahnya ini. Hakikat yang sebenar itu cuma sandiwara. Ya sandiwara belaka. Lihat lah, cuba anda nilai dan amati.., apakah bendanya ini.

Budak kecil pun pastinya tahu.. ini parit @ longkang. Senang cerita, parit ini dirakamkan depan pejabat Parlimen Papar. Ertinya kedai baru la tu. Mana bos-bos di Majlis atau Pejabat Daerah Papar tu. Bagaimana boleh terlepas pandang benda kecil macam ni. Oh.. mungkin tiada income kali.


Cukuplah dulu untuk post yang pertama. Ini cuma percubaan. Kalau dalam filem Pendekar Bujang Lapok... dia cakap... coooobaaannnnn. Tapi aku mau bagitau ini bukan cobaaannn.. ini betul-betul. Tunggu saja post yang bakal menyusul. Jangan marah.. sekadar mengingati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan