Selasa, 14 September 2010

PAPAR PEKAN ANJING?


Saya pernah menimbulkan masalah anjing liar yang semakin banyak berkeliaran di Pekan Papar lewat dinding Facebook saya suatu ketika dahulu. Tetapi tidak mendapat perhatian daripada pihak2 yang berkenaan terutama Majlis Daerah Papar (MDP).

Papar yang dahulunya bersih daripada binatang liar kini sudah mula menampakkan perubahan negatif dengan kehadiran begitu banyak anjing liar terutama di kawasan rumah kedai baru berdekatan Padang Pekan Papar. Tidak mengira masa, pagi, petang, siang dan malam. Saya amat hairan mengapa masalah ini tidak diambil perhatian sedangkan ia jelas mencemar kebersihan dan boleh mengancam keselamatan orang awam.

Di mana Pegawai Daerah, di mana MDP dan pihak2 berkuasa lainnya termasuk pemimpin. Apakah mereka tidak melihat keadaan ini? Jika inginkan Papar membangun sebagai sebuah daerah yang memiliki Pekan yang bersih dan cantik, janganlah tidur atau berpeluk tubuh. Laksanakanlah tanggungjawab yang di amanahkan. Ambillah tindakan untuk menghapuskan anjing2 liar ini daripada terus bebas berlegar-legar di kawasan Pekan. Ia amat menjijikkan.

Sampai bilakah masalah ini boleh ditangani? Takkanlah asyik beralasankan tidak ada peluru makanya tindakan tidak dapat diambil kerana saya yakin, sekiranya wujud kerjasama dari semua agensi dan jabatan kerajaan yang berkaitan, masih banyak lagi cara lain yang boleh dipraktikkan untuk menghapuskan anjing2 liar ini. Duduklah semeja.Bincang dan carilah keputusan yang terbaik. Saya yakin, anda semua boleh!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan